fbpx Postgraduaat Digitale marketing en communicatie | EHSAL Management School

Postgraduaat Digitale marketing en communicatie

De digitale marketing opleiding met werkplekleren die van jou een zelfzekere marketeer maakt.

Wil je graag aan de slag als digitale marketeer, maar mis je de nodige échte praktijkkennis?  Dan is het postgraduaat Digitale marketing en communicatie iets voor jou!

  • Het uniek concept van duaal leren: afwisselend twee weken les op de campus en twee weken leren op de werkvloer bij geselecteerde bedrijven. Zo kan jij de geziene leerstof onmiddellijk gaan toepassen in de praktijk. Met een beklijvende kennis tot gevolg
  • Les van gastdocenten uit de digitale marketingbranche
  • Persoonlijke begeleiding en opvolging door een duaal digitaal coach en door een mentor op de werkplek

Contacteer programmacoördinator Hugo voor al je vragen


Duaal digitaal - the best of both worlds

Met duaal digitaal switch je tussen het volgen van les en werkplekleren. Meer specifiek: je krijgt twee weken les en de twee weken die daarop volgen, pas je die kennis meteen toe op je werkplek. Zo verwerf je digitale skills en leer je al doende vanuit de context van een echt bedrijf. Naast de coaching op je werkplek zelf, staan ook de coaches van duaal digitaal klaar om je te ondersteunen in dit traject.

Doe ervaring op bij één van onze werkplekken in Vlaanderen met o.a.

Hoe gaat het in z’n werk?
Na je inschrijving voor het postgraduaat Digitale marketing en communicatie bepaal jij de verdere koers. Samen selecteren we een werkplek die aansluit bij je persoonlijkheid en ambities. Word je graag gematcht aan een werkplek uit de lijst van werkplekken? Dan helpt duaal digitaal je graag verder. Ga je liever zelf op zoek naar een werkplek, dat kan ook! Bekijk het volledige verloop van beide opties.


Wat zal je leren?

Tijdens de lessen maak je kennis met o.a. 

  • digitale strategie
  • website management
  • SEO
  • social media marketing
  • content marketing
  • online adverteren - SEA
  • e-mailmarketing
  • e-commerce
  • AI
  • de nieuwste trends en evoluties
  • Bekijk het volledige programma-overzicht

Het lesprogramma is opgebouwd volgens  het “See-Think-Do-Care model” en afgestemd op de werkplekomgeving. Zo vertrek je voorbereid naar je werkplek, waar je de tijd en ruimte krijgt om jouw kennis om te zetten in de praktijk,  met ook een aantal concrete opdrachten (het redigeren van blogs, het bouwen van een website of webshop, het opzetten van social media- en e-mailcampagnes, enz…). Wat je ziet in de lessen ga je meteen kunnen vastpakken en toepassen.
Naast digitale skills zetten we ook in op soft skills die je voorbereiden op de arbeidsmarkt: eigen werk organiseren, omgaan met collega’s en klanten, kritisch reflecteren, oplossingsgericht werken met inzicht in de visie en werking van een bedrijf, … Je ontdekt je sterktes en valkuilen en leert deze inzetten in het werkveld. 


Kom naar een infodag en ontdek alles over de opleiding


Wat onze studenten zeggen over de opleiding