fbpx Postgraduaat Digitale marketing en communicatie | EHSAL Management School

Postgraduaat Digitale marketing en communicatie

Digitale technologie biedt marketeers en communicatieverantwoordelijken heel wat opportuniteiten. Ze willen zo een concurrentieel voordeel uitbouwen en het rendement van hun marketinginvesteringen optimaliseren. Na het postgraduaat Digitale marketing en communicatie heb je alle tools in handen om dit mee te realiseren. 

Je maakt kennis met o.a.:

  • e-mail marketing
  • search engine optimization
  • online adverteren
  • analyse en continue verbeteringen
  • sociale media marketing
  • e-commerce
  • marketing planning en digitale strategie
  • customer experience strategie

Na het postgraduaat Digitale marketing en communicatie, vormen ze voor jou geen onbekende begrippen meer. Je leert precies hoe je dit alles kunt implementeren in het bedrijfsleven. Zo kan je aan de slag als digitale marketeer, social media manager, e-commerce specialist, SEO-expert, conversation manager… 

Duaal digitaal - the best of both worlds

Het postgraduaat Digitale marketing en communicatie gaat door in werkplekleren.

Bij het werkplekleren zorgen we, met Duaal Digitaal, voor nog meer onderdompeling in het bedrijfsleven. Naast het volgen van lessen, ben je als student actief in een (geselecteerde) onderneming waar je de geziene leerstof onmiddellijk kan gaan toepassen “on the job”. Je werkt samen met de andere personeelsleden op de marketingafdeling van een onderneming/organisatie, aangestuurd door een bedrijfscoach die waakt over de leerdoelen. Zo leer je de theorie en praktijk afwisselen vanuit de context van een echte organisatie. De geziene leerstof kan je onmiddellijk ter plekke toepassen. Veel concreter als dit kan het niet worden. Naast de coaching van je werkplek zelf, staan ook de mentoren van duaal digitaal klaar om je te ondersteunen in dit traject.
Als student ontvang je geen loon of onkostenvergoeding. Je doet vooral veel extra ervaring op en de kans dat dit uitmondt in een vaste job is reëel.

Meer specifiek: je krijgt twee weken les (in het begin vier weken) en de twee weken die daarop volgen, kan jij die geziene leerstof onmiddellijk ter plekke toepassen. Elk blok van twee weken draait rond een nieuwe doelstelling waarbij je telkens leert werken met nieuwe tools en programma’s. 

Vanaf 20 juli 2021 start Duaal Digitaal met de matching van studenten en werkplekken. Schrijf je jezelf later in? Dan val je in het tweede deel van de matching en zijn er al verschillende werkplekken gematcht. Maar je digitale skills een boost geven kan immers op elke werkplek. Ga je liever zelf op zoek naar een werkplek? Dat kan ook! Maar neem dan zeker eerst contact op met de programmacoördinator.

Doelgroep

Het postgraduaat Digitale marketing en communicatie richt zich voornamelijk op pas afgestudeerde bachelor- en masterstudenten. Wilt u uw kennis van digitale marketing bijspijkeren in combinatie met een fulltime job? Dan is het executive programma Digitale marketing – avondopleiding misschien iets voor u.