fbpx Manon Vermeersch | EHSAL Management School

Manon Vermeersch

Manon Vermeersch

Tijdens mijn bachelor Toegepaste Taalkunde en master Meertalige Communicatie, was het voor mij al snel duidelijk dat ik mijn creativiteit helemaal kon uitleven in de digitale communicatie. Met mijn masterdiploma op zak voelde ik me echter nog niet klaar voor het “werkleven”. Ik wou graag nog een stage doen, om meer praktijkervaring op te doen en mezelf zo klaar te stomen voor een eerste echte job. Uiteindelijk kwam ik in contact met iemand die het postgraduaat Digitale Marketing en Communicatie gevolgd had aan de EHSAL Management School enkele jaren geleden, ook na haar opleiding Toegepaste Taalkunde. Toen ze mij vertelde wat ze deed als job, en wat het postgraduaat allemaal inhield, was mijn keuze snel gemaakt. Ik keek ernaar uit om nog een jaar bij te studeren om de kneepjes van de marketing onder de knie te krijgen, en tegelijk ook heel wat praktijkervaring op te doen. Vandaag, een jaar later, kan ik zeggen dat ik in die opzet geslaagd ben én volledig klaar ben voor mijn eerste job.

Tijdens het postgraduaat heb ik niet alleen veel bijgeleerd qua kennis en vaardigheden, maar ook gevonden waar ik zelf naartoe wil op de arbeidsmarkt, dankzij uiteenlopende marketing- en communicatieprojecten die we voor verschillende bedrijven uitwerkten. Offline- en online marketing, service design, website management, e-mailmarketing, sociale media, … en ga zo maar door. Dit zijn slechts enkele van de vele onderwerpen die aan bod kwamen tijdens de lessen en projecten waarbij we steeds aangespoord werden tot zowel strategisch als creatief denken. En als kers op de taart krijg je steeds les van professionals uit elk specifiek vak, en bovendien begeleiden zij ook alle projecten die je in groep uitwerkt voor tal van bedrijven.

Manon Vermeersch, postgraduaat Digitale marketing en communicatie 2018-2019